Ласкаво просимо на наш новий сайт! Деякі матеріали можуть бути застарілими, але ми вже працюємо над цим.
Відповіді на найпоширеніші Ваші запитання!

Якщо пацієнт не захоче свідомо себе ідентифікувати, держава не зможе за нього заплатити лікарю, і йому доведеться це робити самостійно.
Але це не стосується екстреної медицини. Її зможе отримати кожен пацієнт, незалежно від того, підписав він декларацію з сімейним лікарем чи ні.

Ви можете змінити лікаря. Ви не прив'язані до одного фахівця чи територіально. Однак намагайтеся знайти спеціаліста надовго, адже лікар, який добре вас знає, з часом може надавати максимально доречну допомогу.


Кожен пацієнт зможе обирати собі сімейного лікаря незалежно від місця реєстрації. Ним може стати терапевт з поліклініки, якому довіряють. З ним пацієнт має підписати декларацію, а Національна служба здоров’я України заплатить лікарю за лікування.
Якщо за якийсь час пацієнт змінить місце проживання або зрозуміє, що помилився у виборі, то він без жодних проблем може змінити лікаря. Обирає іншого, реєструється в нього і, якщо підписує нову декларацію, стара автоматично анулюється.

Декларація підписується безстроково і діє до моменту, поки людина не вирішить змінити лікаря. Декларація не має юридичної сили, це просто письмово оформлене бажання лікуватися у конкретного лікаря. У ній вказуються загальні відомості про пацієнта: прізвище, ім’я, по-батькові, дата народження, паспортні дані, адреса проживання тощо.

Ви можете обрати сімейного лікаря та укласти декларацію у медичному закладі, на прийомі, або ж залишити запит на неї за телефоном колцентру.
У системі eHealth кожен пацієнт має ID, тобто власний електронний номер, прив’язаний до його електронної картки. Коли пацієнт прийде до лікаря, і на картці, і на сервері системи eHealth буде вказано попередній діагноз, скарги пацієнта, а також призначення лікаря.

На первинному рівні оплата здійснюватиметься державою не за окремі послуги, а за обслуговування однієї особи, яка уклала договір.

До лікарів, що надають допомогу на вторинному та третинному рівнях медичної допомоги, можна буде потрапити за направленням сімейного лікаря. Якщо ж пацієнт прийде до вузького спеціаліста без направлення свого сімейного лікаря, така послуга буде платною.

Якщо пацієнт уклав договір (декларацію) – безкоштовно, адже на це прозоро скеровані гроші з бюджету. Ви платите податки і отримуєте базове медичне забезпечення без доплат. Як правило, первинний рівень медичної допомоги закриває до 70% найпоширеніших потреб пацієнтів. Та спектр послуг, які входять до гарантованих державою, розширюється щорічно.

Якщо пацієнт не уклав договір, за надання планової меддопомоги у ЦПМСД має внести оплату згідно офіційної вартості.

Екстрена допомога надається безкоштовно незалежно від наявності декларації.